Kernboodschappen / elevator pitch

Een overtuigende kernboodschap is de basis voor goede communicatie. Wat wil je waarom tegen wie vertellen? Het kan gaan om een verklaring, een product, een persoonlijke introductie, een issue, een plan of een idee. Bij die laatste spreekt men ook wel van een elevator pitch. In een kernboodschap wordt het hele verhaal helder, samenhangend en to the point samengevat. Met zo'n kernboodschap kun je het in een halve minuut vertellen, maar ook in een half uur. Een goede kernboodschap is dus van elastiek.

Vaak is het niet zo simpel om zo'n kernboodschap te bedenken. Bijvoorbeeld bij zeer complexe of omvangrijke dossiers. Of omdat er nog discussie over is. Of omdat gewoon niet duidelijk is wat de kern van de zaak is. Dan is training of advies een oplossing.

BdRP heeft in de jaren tachtig het begrip 'kernboodschap' in Nederland geïntroduceerd als methodiek. Onze trainers hebben als geen ander ervaring met methodes en modellen om kernboodschappen te destilleren uit dossiers. U leert van ons die methodes of we helpen u bij het opstellen van de boodschap. Hoe ingewikkelder of gevoeliger de materie, hoe beter onze benadering werkt!

De kernboodschapsessies kunnen met of zonder presentatie-oefening, met of zonder videoregistratie. Desgewenst verzorgt de trainer een schriftelijke uitwerking van de in de sessie opgestelde kernboodschappen. Vraag een specifieke offerte voor uw maatwerk.

Meer over online boodschappen publiceren: zelf media maken.

Contact

Bob de Ronde Partners
Duinoordseweg 20
5268LM Helvoirt
0411-644428 (24/7)
info@bdrp.nl