BdRP let zeer op inhoud. De boodschap is de basis . Maar ook de boodschap die u bént. Trainees moeten stevig oefenen voor de camera. U bepaalt de leerdoelen. Meestal: overtuigen, controle, zelfvertrouwen, makkelijk praten over moeilijke zaken, boeien en inspireren. Het kan gaan om een concreet optreden of algemeen/preventief. Hier onze modules en hier onze methodes.
Duidelijkheid, overtuigingskracht en geloofwaardigheid tijdens interviews draaien om de boodschap die u heeft maar ook om de boodschap die u bent. We kijken welke media voor uw doel het geschiktst zijn en hoe u daar de meeste impact maakt. Onze trainers hanteren de uitgebreide BDRP-toolbox. Het resultaat is altijd dat u met zelfvertrouwen de media tegemoet treedt.
Pakken, boeien en indruk achterlaten: dat wordt nu geëist. We oefenen op inhoud en vorm, kijken naar uw verbale en non-verbale communicatie, hoe u bruggen slaat naar het publiek en hoe u informeert, overtuigt en inspireert. Improviserend, met uitgewerkte tekst, cuecards of slides. Ook discussies met toehoorders - overeind blijven bij tegenwerpingen - komen aan bod.
Hoe moet u communiceren als zich een crisis of calamiteit voordoet? Snel de juiste keuzes maken bepaalt soms uw toekomst. De trainingen kunnen gaan over calamiteiten (incidenten) of crises (issues). Specifiek of preventief. U oefent op interviews en persconferenties en krijgt degelijke instructies. Behalve trainen kan BDRP u of uw organisatie ook direct helpen bij een concrete reputatiecrisis.
Wat is uw verhaal? Wat wilt u waarom tegen wie vertellen? Met een kernboodschap maakt u uw punt, in een halve minuut of in een half uur. BDRP - uitvinder van de kernboodschap-methode - destilleert met u het verhaal. Hoe lastiger de materie, hoe beter onze methode werkt! De sessies kunnen met of zonder oefening voor de camera. Of we komen uit op een schriftelijke weergave van de boodschap.
U kunt terecht komen in debatten, confrontaties, hoorzittingen of een verhoor. In de training zoeken we naar de juiste boodschappen en argumenten. Ook trainen we op boodschapvastheid tijdens het debat. Onze trainers treden ook op als dagvoorzitter en/of adviseren over de opzet van een bijeenkomst. BDRP heeft de meeste ervaring met trainingen voor Parlementaire Enquêtes, Raadsenquêtes en Statenenquêtes.
Communicatieadviseurs leren wij de systematiek van het verwoorden en overdragen van boodschappen. Hoe kunt u mediacommunicatie effectiever inzetten? Ook kijken we naar analyse- en adviesmethoden. Tijdens deze trainingen gaat het om methodiek en theorie maar wordt er ook geoefend. Altijd met reële actuele casuïstiek. U ontvangt ons handboek Topadviseur Communicatie.
In plaats van te proberen om uw boodschappen in de journalistieke massamedia te krijgen kunt u ook kiezen voor uw eigen kanaal. Er zijn dan meer middelen in plaats van alleen maar een tekst of persbericht. Filmpjes, 'radio-interviews', slidecast-presentaties, etc. BDRP geeft workshops over inhoud, aanpak, vorm en techniek van eigen webpublicaties.
Voor veel functies zijn communicatieve vaardigheden cruciaal. Wij testen kandidaten op doelgerichtheid, argumentatie, geloofwaardigheid en boodschapvastheid. Ook testen we woordvoerders op televisie- (screentest) en radioprésence en communicatieadviseurs op advies- en presentatievaardigheden. We rapporteren mondeling en/of In een uitgebreid testrapport.