Communicatiecoaching bij reputatiecrises

Wat gaan we zeggen?   We hebben een serieus probleem uit te leggen. We moeten iets zeggen, maar wat, wie, wanneer? Wat mogen of kunnen we níet zeggen? Hoe voorkomen we extra reputatieschade? Kunnen we er toch nog iets goeds van maken? Dat zijn de cruciale vragen.  BdRP begeleidt verantwoordelijken die in zulke omstandigheden het woord moeten voeren. Uitgangspunt is dat de verantwoordelijke zelf tekst en uitleg gaat geven.  BdRP blijft altijd op de achtergrond.
Vakkundige begeleiding is hierbij onmisbaar. Vaak is de casus zelf complex en vergt deze veel aandacht. Het is dan goed om voor de communicatie een externe expert in te schakelen, die ook enige afstand heeft tot de materie. De coaching van BdRP is gebaseerd op state of the art inzichten in crisiscommunicatie en in decennialange ervaring met functionarissen op de hoogste niveaus.

Leerdoelen   De coaching beperkt zich tot uw specifieke wensen. Het kan dan gaan om:
•  hulp bij het formuleren van de kernboodschappen
•  de juiste toon en lichaamstaal gebruiken
•  voorbereiding op de omgang met kritische journalisten
•  synchroniseren van de interne en externe communicatie
•  proberen er toch nog iets goeds van te maken

Tijdsbeslag   Het traject begint gewoonlijk met een vrijblijvend en gratis inventariserend telefoongesprek tussen de cliënt en de coach. Dit kan meestal acuut en any time. Daarna kan (snel) worden besloten tot een eerste sessie. Hierna wordt desgewenst een verder traject voorgesteld. Dit kan variëren van een incidenteel  telefoontje tot en met een langere serie adviessessies of zelfs coaching on the job. Indien nodig of gewenst kan de coaching worden uitgebreid met presentatie- of mediatraining(en). BdRP is op dat terrein het oudste en meest ingeschakelde bureau van bestuurlijk Nederland.

Contact

Bob de Ronde Partners
Duinoordseweg 20
5268LM Helvoirt
0411-644428 (24/7)
info@bdrp.nl