Een falend product, een foute medewerker, gedupeerde klanten, een vervuild milieu. Of een bouwwerk stort in, er is brand, een tank scheurt, of uw server crasht...
Crises en calamiteiten overvallen u. Besef dat uw communicatie dan een toetssteen is voor uw verdere geloofwaardigheid. De pers en het publiek zijn zeer gevoelig voor crises en calamiteiten - “Nieuws!” - en elke poging tot ontkenning, elk zwijgen of negeren is een verkeerd signaal. Niettemin zijn er ook situaties waarin u móet zwijgen.
De trainingen kunnen gaan over calamiteiten (ongevallen) of crises (issues). Aan de hand van concrete casuïstiek oefent u op interviews en persconferenties. U krijgt degelijke instructies over wat u wel en niet moet doen. Risicogevoelige organisaties passen onze trainingen vaak in in hun reguliere crises- en calamiteitenprogramma's. De trainingen kunnen ook een rampenoefening op locatie begeleiden. Voor overheden en hulpverleners hebben we speciale programma's.
Behalve trainen kan BdRP u ook direct helpen bij een concrete reputatiecrisis. Meer info hier.
Ook kunnen wij helpen bij een conflict met een redactie of journalist. Meer info hier.
Lees meer in onze publicaties.